Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kreatywna Matematyka"

11-06-2024 16:40 Rok szkolny 2023 /2024

W roku szkolnym 2023/2024 został wdrożony Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kreatywna Matematyka". Innowację wdrożyła i przeprowadziła Pani Anna Ratomska. W projekcie wzięli udział uczniowie z klasy 3, zajęcia odbywały się w ramach koła matematycznego.

Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspierała rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomagała w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęcała tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.

Innowacja składa się z ośmiu modułów:

  • Październik – „Matematyka w przyrodzie”
  • Listopad – „Matematyka wokół nas”
  • Grudzień – „Geometria ukryta w zabawie”
  • Styczeń – „Matematyczne układanki”
  • Luty – „Sensoryczna matematyka”
  • Marzec – „Matematyczne kodowanie”
  • Kwiecień – „Matematyka z jajem”
  • Maj – „Klocki matematyczne”

Innowacja promowała pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

Innowacja łączy edukację matematyczną z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, dążyła również do wzmocnienia umiejętności współpracy między uczniami oraz podniesienia wiary we własne możliwości dzieci. Wspólne działania projektowe rozwijały kompetencje społeczne, zacieśniały więzi, rozwijały komunikację interpersonalną oraz umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów.

Podsumowaniem innowacji „Kreatywna Matematyka” była przeprowadzona lekcja otwarta dla nauczycieli „Tajemnice zamku Królowej Matematyki - matematyczny escape room”.