Świetlica
Świetlica szkolna jest czynna:
od 6.45 do 16.45
mgr Beata Lekki | - wychowawca świetlicy |
mgr Iwona Rokowska | - wychowawca świetlicy |
mgr Sonia Kania | - wychowawca świetlicy |
mgr Agnieszka Kotrys | - wychowawca świetlicy |
mgr Martyna Giertler | - wychowawca świetlicy |
O ŚWIETLICY
Celem działalności świetlicy szkolnej jest zapewnienie uczniom opieki przed zajęciami lekcyjnymi i po ich zakończeniu w bezpiecznym i miłym otoczeniu, uwzględniając ich potrzeby edukacyjne, rozwojowe a także możliwości psychofizyczne. Zajęcia w świetlicy szkolnej rozwijają zainteresowania dzieci, stwarzają im warunki do wypoczynku, relaksu, odrobienia prac domowych i zjedzenia posiłku.
Realizując swoje zadania, świetlica współpracuje z rodzicami dzieci, nauczycielami oraz specjalistami pracującymi w szkole, wspomagającymi realizację zadań świetlicy.
Zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć uczniom przebywającym w świetlicy proponujemy udział w różnorodnych formach zajęć świetlicowych:
- pomoc w odrabianiu zadań domowych, rozwiązywanie rebusów, krzyżówek, zagadek,
zabawy dydaktyczne i twórcze oraz ćwiczenia służące utrwalaniu i poszerzaniu wiedzy;
- zajęcia plastyczno-manualne, podczas których, poprzez stosowanie różnych technik
i form plastycznych jak: rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie,
formowanie przestrzenne, origami, kirigami, quiling, papier mach'e, bibułkarstwo,
decupaq'e itp., uczniowie doskonalą swoje zdolności i zainteresowania plastyczne;
tematyka prac jest różnorodna, dotyczy najbliższego otoczenia dzieci i dostosowana
jest do bieżącej tematyki zajęć; dzieci uczą się właściwego wykorzystania materiałów,
organizacji pracy, segregacji odpadów papierniczych, samodzielności, współpracy
w grupie rówieśniczej, jak również doskonalą umiejętności grafomotoryczne;
- zajęcia sportowo-ruchowe - podczas zajęć realizowane są wybrane elementy mini gier
zespołowych oraz gimnastyki i lekkoatletyki; wychowankowie rozwijają koordynację
ruchową w grach i zabawach, wzmacniają kondycję i zdolności motoryczne,
nabywają umiejętności współpracy w zespole podczas gier i zabaw ruchowych, poznają
różne formy zabaw na świeżym powietrzu z wykorzystaniem małych przyborów
sportowych, kształtują szybkość i wytrzymałość oraz usprawniają swoją gibkość,
równowagę i skoczność.
- zajęcia czytelnicze – głośne czytanie bajek, zabawy słowne, ćwiczenia w poprawnym czytaniu
oraz recytacji.
- zajęcia komputerowe - wspomagają wychowanków poprzez umiejętności poszukiwania,
porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł oraz skutecznego
rozwiązywania problemów; zajęcia są dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności
uczniów jak również do możliwości szkolnej pracowni informatycznej; na zajęcia
uczęszczają zarówno uczniowie o szczególnych zainteresowaniach informatycznych,
jak i tacy, którzy nie mieli wcześniej okazji rozwijać swych zainteresowań w zakresie
techniki komputerowej i technologii informacyjnej;
- zajęcia rytmiczno-muzyczne, podczas których wychowankowie realizują wybrane
elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii Doroty Dziamskiej ,,Edukacja
przez ruch”; w trakcie zajęć realizowane są układy taneczne oparte na założeniach ruchu
rozwijającego, między innymi tańce uczące wyczucia przestrzeni i własnego ciała,
ćwiczenia kształtujące motorykę małą i dużą, zabawy dające możliwość
swobodnej ekspresji ruchowej oraz ćwiczenia na koordynację ruchową i koncentrację;
część zajęć oparta jest na metodzie ,,Bumbumkowe poruszanki”; podczas zabaw często
prowadzona jest gra na instrumentach perkusyjnych niemelodycznych.