Mistrzowie kodowania
Gdyby ktoś z Was zgubił swoje kostki do gry planszowej, to polecamy skorzystać z jednej z poniższych animacji:
Zofia Jakubiec - Kostka do gry by Zocha
Maja Kamińska - Kostka by Majka
Anastazja Siuda - biedrostka lub kostdronka
A w wolnym czasie możecie poćwiczyć potęgowania wraz z uczniami klasy siódmej:
Natalia Pomorska - Potęgowanie
Nikodem Studencki - Maszyna do potęgowania
Szymon Ziętek - Potęgowanie
Kodowanie w większym wymiarze :)
Z okazji Dnia Kobiet krótki filmik z ozobotami zaprogramowanymi przez nasze uczennice klasy piątej, czwartej i pierwszej!
Czas ferii uczniowie wykorzystali na stworzenie gier w Scratch'u, które pomogą poprawić wasze umiejętności w tabliczce mnożenia oraz w pisaniu na klawiaturze. Powodzenia!
Natalia Pomorska - Zgadywanie wyników
Kordian Janicki - Spadające literki
Styczeń - nowy rok, nowe wyzwania. Staramy się wciągnąć w kodowanie coraz więcej uczniów. Małymi kroczkami zachęcamy do pracy w Scratch’u. W efekcie, większość uczniów z klas IV-VII z powodzeniem stworzyła swoje animacje. Przedstawiamy owoce ich ciężkiej pracy. Gratulacje dla wszystkich, którzy dali się „zarazić” Scrachowym-bakcylem ;)
Aleksandra Adamus - Zapraszamy na reklamy
Oliwa Hetnał - Unicorn
Sara Kwiatkowska - Apples
Anna Szęszoł - Andy
Zuzanna Szęszoł - Love 1D
Igor Krywult - Ajgor
Artur Dudek - Stachu
Natalia Pomorska - Love music!
Kordian Janicki - Maluch
Stanisław Kukuczka - Unicorn
W grudniu towarzyszył nam już świąteczny nastrój.
Na zajęciach nie zabrakło animacji zrobionych w Scratch'u:
Zofia Jakubiec - ~Świąteczna animacja! ♥
Adam Brońka - Let it snow!-3
Patryk Kruszeniuk - Let it snow!
Igor Skrzela - Let it snow!-4
Nikodem Studencki - Let it snow!-2
Kolejny miesiąc przyniósł następne przygody. Wzbogacona o nowe projekty strona www.code.org przyciągała nas swoją Godziną Kodowania.
Z kolei roboty mBot zweryfikowały nasze umiejętności programowania w Scratch’u. Pierwsze próby sterowania mBotami kończyły się różnie… na przykład pościgiem za uciekającym robotem.
Po okiełznaniu kapryśnych urządzeń, mogliśmy sprawdzić się jako mali majsterkowicze. Powodzeniem skończyło się przykręcanie i programowanie różnych modułów i czujników.
Praca Bartka Bisztygi - Fishing
W październiku rozpoczęliśmy nasze pierwsze przygody z kodowaniem w roku szkolnym 2017/2018.
Na rozgrzewkę wybraliśmy Kodu Game Lab, gdzie przypominaliśmy sobie tworzenie gier. Następnie ćwiczyliśmy budowanie algorytmów na platformach do kodowana: www.spritebox.com, www.lightbot.com oraz www.code.org.
Na zajęciach w ramach projektu „Multimedialne Centrum Edukacyjne” mogliśmy sprawdzić nasze umiejętności programowania prawdziwych robotów! W ruch poszły Ozoboty oraz platforma www.ozoblockly.pl.
Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego ruszyła nowa, V edycja Mistrzów Kodowania.
Nowy rok szkolny to również nowe sposoby programowania. Uczymy się sterować nie tylko obiekem na ekranie, ale również robotami mBot oraz Ozobot.
9.06.2017
Wakacje tuż, tuż. Ale my nie zmniejszamy tempa i "skreczujemy"!
Anastazja Siuda: https://scratch.mit.edu/projects/165493152/
Angelika Kosińska: https://scratch.mit.edu/projects/165821131/
Zofia Jakubiec: https://scratch.mit.edu/projects/165823064/
Można znaleźć nas również na codecombat.com (Hasło do logowania u pani D. Stasickiej).
Zachęcamy również do testowania gier stworzonych przez Was w Kodu Game Lab, dostepnych na gmailach pracowni komputerowej.
Miłej zabawy!
15.05.2017
W tym miesiącu na całym świecie obchodzimy 10 urodziny Scratcha!
Z tej okazji nasi uczniowie intensywnie pracują i "skreczują".
Kilka naszych projektów:
Kordian Janicki: https://scratch.mit.edu/projects/161538004/
Dawid Mysza i Igor Skrzela: https://scratch.mit.edu/projects/161710089/
Zofia Jakubiec: https://scratch.mit.edu/projects/163753488/
Zuzanna Bojdys: https://scratch.mit.edu/projects/165831131/
24.04.2017
Następna dawka gier stworzonych przez naszych uczniów:
Igor Skrzela i Dawid Mysza: https://scratch.mit.edu/projects/159581820/
Agnieszka Mozol: https://scratch.mit.edu/projects/159599832/
Oraz gotowy skrypt do zabawy z pikselartami w Scratch'u:
Natalia Pomorska: https://scratch.mit.edu/projects/159693055
23.02.2017
Kolejny Tydzień Kodowania trwa w najlepsze. Tworzymy gry w Kodu Game Lab oraz staramy się poskromić Scratch’a. Czas umilamy sobie również kodowaniem na stronie spritebox.com.
Mamy też coś dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z kodowaniem. W linku poniżej znajdziecie algorytmy, które można wykonać na kartce papieru, koniecznie w KRATKĘ. Potrzebne również będą kredki lub flamastry. Życzymy miłej zabawy.
Na zakończenie trochę tłustych gier w Scratch’u (dla miłośników pączków i nie tylko):
Karolina Nasiek: https://scratch.mit.edu/projects/146729217/
Martyna Augustyn: https://scratch.mit.edu/projects/146729517/
https://scratch.mit.edu/projects/151601731/
Kacper Kanik, Dominika Stasicka: https://scratch.mit.edu/projects/146732732/
Jakub Hefner: https://scratch.mit.edu/projects/147811110/
12.12.2016
Właśnie dobiegł końca kolejny tydzień kodowania w naszej szkole. Uczniowie konstruowali gry za pomocą programu Kodu Game Lab. Starsi uczniowie tworzyli animacje oraz gry w języku Scratch. W przerwach między kodowaniem….. również kodowaliśmy wykorzystując gry i zabawy z: lightbot.com, studio.code.org oraz santatracker.google.com.
Oto kilka projektów uczniów:
Natalia Pomorska: https://scratch.mit.edu/projects/134412077/
Mikołaj Karla: https://scratch.mit.edu/projects/136670398/
oraz coś świątecznego - Kacper Kanik: https://scratch.mit.edu/projects/137206483/
Przystąpiliśmy do ogólnoeuropejskiej akcji CodeWeek. Właśnie ruszył w naszej szkole Tydzień Kodowania.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły, mali i duzi będą brali udział w zajęciach z programowania. Będziemy tworzyć animacje, gry oraz inne kompozycje.
Korzystać będziemy z:
- programu Kodu Game Lab,
- języka programowania Scratch
- aplikacji dostępnych na stronach: https://lightbot.com/ oraz https://studio.code.org/ .
Więcej na: https://codeweek.org.pl/ i http://codeweek.eu/ .
Na lekcjach zajęć komputerowych oraz zajęciach dodatkowych będzie jeszcze więcej programowania!
„Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala to lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne. Sprawia przez to, że uczeń nie jest biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować z jej użyciem własne projekty i wykorzystywać dla własnych potrzeb. W nowoczesnym społeczeństwie brak podstawowego zrozumienia zasad działania komputerów utrudnia odnalezienie się w dzisiejszych realiach. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, a także w dalszej perspektywie może ułatwić im znalezienie dobrej pracy, w różnych, niekoniecznie związanych z informatyką dziedzinach. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa.”
5 Powodów, by uczyć dzieci programowania (kliknij)
Więcej informacji na stronie: mistrzowiekodowania.pl
Koordynator:
Dominika Stasicka